selfi na suvoj planini, selfi na tremu, uspon na trem

Abdulahov uspon na Trem Suvu planinu u Srbiji

Danas sam se probudio odmoran, sam, bez alarma u 7:00. Tome je doprineo zvuk potoka koji se nalaziou blizini. Onda možete da zamislite pogled na to sa moje terase. Imao sam smeštaj u Niškoj banji.

Sredio sam se i sišao na donji sprat smeštaja na doručak. Teta Biljana (moj stanodavac, u selu Jelašnica pored Niške banje, koji je u medjuvremeno postala i moja teta :)) mi je spremila za doručak kiflice, hleb, jogurt, suhomesnato, meso i sir. Takodje sam dobio i kafu, a društvo su dvorištu su mi pravile i 10 mački. 🙂 Posle doručka, malo smo se slikali pa možete pogledati kako izgleda to dmaćinstvo sa smeštajem na Suvoj planini. Spremio sam se i krenuo u osvajanje Trema na Suvoj planini.

Teta Biljana mi je spakovala sveže breskve i natočila dve flaše vode. Ujka Alek (moj stanodavac, Biljanin suprug, i sada moj ujak :)), odvezao me je do Bojaninih voda u 10 sati. Tamo smo stigli u 10:30. To je zvaničan početak mog putovanja po Suvoj planini, i osvajanje Trema. Usput smo stali na nekoliko mesta kako bi pogledali prelepa i interesantna mesta. Sam put me je podsetio na Severni Pakistan. Neke od njegovih fotki pogledajte.

Stigli smo u 10.30. Uradili smo proveru mape. Ujka Alek me je fotografisao, poželeo mi je puno sreće i zamolio me da ga nazovem sat vremena pre nego što se vratim na odredište kako bi stigao da me poveze nazad. Evo nekoliko slika sa početne tačke.

Jelašnička klisura izletište, sredjeno deo za izletnike u Jelašnici, potkapina Jelašnica

Početak uspona na Suvu planinu i Trem

Započeo sam uspon na Trem i slikao usput. Prvi kilometar je prošao odlično, pa sam se zagrejao i skinuo jaknu. Posle šetanja još oko pola sata, ušao sam u šumu koja je bila jako gusta. Na početku šume je jako mali potok na kome možete dopuniti svoje zalihe vode, ukoliko je potrebno. Idući kroz šumu naići ćete na veliki broj prelepih prizora, posebno opalog lišća. Pravo je zadovoljstvo da šetate kros prirodu na Suvoj planini. Nekoliko slika šume.

Pešačio sam kroz šumu još nekih 30ak minuta, i posle toga izašao iz nje. U tom trenutk use može videti jedan od vrhova Suve planine. Nastavio sam dalje i ušao ponovo u šumu. Tamo je bilo lepo,a i pomalo opasno. Staza je bila strma, pa ukoliko bih promašio stepenik, verovatno bih udario u neku stenu ili drvo. Još 15 minuta šetnje kroz šumu, uspona na Trem i Staru planinu, naišao sam na stepenice koje će me odvesti van šume. I zante još šta? Izlaz se zove Devojački grob. Ne zna kako je to mesto dobilo svoje ime. Sa ove tačke se mogu videti dva vrha Suve planine. Sa leve strane je Trem, najviši vrh, a sa desne Sokolov kamen.

Šetačka tura Trem Suva planina

Odatle je uspon do oba vrha oko sat i po dug, ali do Trema je strmiji i zahtevniji. Odatle počinje moj konkretni uspon na Trem. BIlo je jako teško, a ostajao sam bez vode. Na svakih 400-500 metara sam stajao kako bih jeo breskve i fotografisao. Iskoristio sam tehniku za šetnju u prirodi, koja mi je pomogla kada sam počinjao da vežbam trčanje. Pronaći cilj i ubediti sebe da idem do cilja i onda ću stati. I kada stignem do cilja, otkrijemda imam i dalje snage i energije da nastavim dalje. Uglavnom, ovo su neke od slika koje sam uslikao do cilja.

Takodje sam uslikao neke slike na interesantnim mestima. 🙂 Posle sat i 45 minuta teškog pešačenja, sam se popeo na vrh. To je bio isti osećaj koji sam imao kada bih završio trku, čak i jači od toga. Dok sam stajao tamo, pun strahopoštovanja, i gledao okolinu, nikoga nije bilo kilometrima. Samo priroda i ja. Jako blažen osećaj. Osetio sam kako mi nadiru emocije, toliko da su mi pošle suze na oči. Sedeo sam na vrhu Suve planine Tremu i jeo kroasan. Takodje sam fotografisao. Na kraju sam upisao svoje ime na jednom od kamenja tamo, kao znak uspeha.

Abdulahov uspon na Trem i Suvu planinu

Kao i ostali planinari i petači, upisao sam svoje ime u jedan kamen. Napisao sam Abdulah je bio ovde. 🙂 Posle toga, odlučio sam da se vratim jer sam video da nadolazi jedan veliki oblak i da se vetar razduvao. Silazak sa planine je uvek lakši, ali sam morao da pazim jer sam biou patikama i nisam želeo da se okliznem sa ivice.

Pa i pored toga sam dva puta pao na stazi. Posle Devojačkog groba. Seo sam i odmorio se malo. Pošto sam ostao bez vode odavno, odlučio sam da malo ubrzam stvari. Očekivao sam da ću biti na mestu povratka za 40ak minuta, i pozvao sam ujka Aleka da da dodje po mene za 45 minuta.

Putovanje u Srbiji na Trem i Suvu planinu se nastavlja

Opet sam se bacio na uživanje šetanja na Suvoj planini. U stvari, nisam stao, već sam počeo da trčim niz stazu jer mi je bilo zabavno. Kasnije se ispostavilo je je to bilo loša ideja, ali je bilo zabavno pa je ispalo da nema kajanja. Iako sam trčao, trebalo mije 55 minuta da se vratim na mesto sastanka. U povratku sam ponovo naišao na potok. Popio sam vode jer sam bio jako žedan. To je bila najlepša voda koju sma pio u životu.

povratak u smestaj sa uspona na trem, ispred smestaja posle uspona na suvu planinu

Neke od fotki koje sam uslikao u povrtku. Posle jako brzog uspona i trčanja nazad. stigao sam na cilj, gde me je čekao ujka Alek. Zagrlili smo se i slikao me je. Kao što se vidi, bio sam skroz iscrpljen u tom trenutku. Ušli smo u kola, i pokazao sam mu neke od slika. Onda smo krenuli kući.

Odjednom mi nije bilo dobro. Vožnja po planini mi nije pomogla. Umio sam se sa preostalom vodom pa me je to malo vratilo u život. Ujka Alek je primetio da nešto nije u redu pa je zaustavio automobil. Tada sam shvatio da sam skroy bez snage i da nisam mogao da odem do česme, pa mi je Alek pomogao, natočio je vodu. Popio sam je, i doneo mi je još par puta. Osvežio sam se. Pojeo sam kiflice, i oporavio. Slika sa mnom i magaretom je kada sam bio skroz iscrpljen. Kakvo odlično putovanje!

Opuštajuće putovanje u Srbiji

Kada smo stigli kući,ujna Biljana mi je dala kiselu vodu i tablete magnezijuma da se osvežim. To mi je stvarno pomoglo. pokazao sam joj fotografije Trema, Suve planine koje sam uslikao tog dana i posle smo pričali o raznim stvarima. Onda je otišla na posao a ja sam otišao u svoju sobu na spratu da se sredim. Posle toga sam otišao u obližnji restoran na ručak. Odlučio sam da probam jela koja mi je preporučila devojka iz autobusa kojim sam došao u Niš. To jelo je „Ajvar“, kuvana paprika i paradajz sa lukom, i pljeskavicu. Savršana hrana za moje putovanje po Srbiji, i avanturu na Suvoj planini.

Sedeo sam napolju dok sam večarao i pogled je bio odličan. 🙂

Vratio sam se u kuću gde sam bio smešten i seo u baštu. Ujka Alekmi se pridružio da popijemo par piva i uživamo u kolačima, a kasnije se pridružila i ujna Biljana. Pričali smo o raznim stvarima i slušali muziku.

Jedna od fenomenalnih stvari u životu, u 2008. godini, je da sam upoznao druga Stefana na nekoj od socijalnih mreža. Oboje smo bili početnici u preduzetničkom poslu oko sajtova.

Prijatelji u Srbiji

Kada sam se oglasio dam sam u Srbiji, na proputovanju, Stefan me je kontaktirao pa semo se organizovali za druženje. Nalazio se na nekih 60-70 kilometara od mesta gde sam bio smešten. Odlučio je da dodje, pa došao sa dva prijatelja posle dva sata vožnje.

Ispalo je da je odličan drugar, jako prijateljska osoba. Super smo se slagali, kao da se znamo sto godina. Pitao sam ujna Biljanu da li smem da ih pozovem u goste, i ona je rekla „naravno sine“. Skuvala nam je i čaj. Tako smo sedeli na terasi i pili čaj i razgovarali.

Razgovarali smo o različitim stvarima oko sat, dva, pa su morali da krenu nazad. Kada smo postali prijatelji preko interneta, ja sam bio u Pakistanu. Nikada ne bih pomislio da ćemo se sresti u Srbiji. Svet je jako mali, zar ne? Ovo su slike Stefana i mene sa njegovim prijateljima.

Otpratio sam ih do kola, pozdravili smo se i izgrlili ko braća. U povratku sam pogledao nebo, bilo je jako vedro i puno zvezda. Život ne može biti bolji od ovog, verovatno, toplo vremen, planine i zvezde.
Vratio sam se u smeštaj i poželeo ujni i ujki laku noć, i otišao na spavanje. TO je bio dana pravog zadovoljstva.
Ukoliko ikada izgubite veru u sebe, probajte da trčiete maraton. Ukoliko izgubite veru u ljude, popijte kafu sa lokalnim ljudima u Srbiji. Vera će Vam se povratiti.